Pagina's

zondag 10 december 2017

Letters snijden #2 - Cutting Letters #2

(Please scroll down for English)

Onlangs heeft een neef van mij een dochter gekregen. Daar hoort natuurlijk een kaartje bij. Omdat mijn "negatiefkaartjes" nog altijd veel succes blijken te hebben op Pinterest, wilde ik er nog eens eentje maken. Maar toen bedacht ik dat ik er toch eigenlijk ook iets anders van wilde maken. In plaats van met aquarel en uitgespaarde letters te werken, heb ik de naam van het meisje uit dessinpapier uitgesneden. Op haar geboortekaartje stond zo'n leuk getekend roze-rood bloemetje en dat wilde ik er ook graag in verwerken. Dit bloemetjesdessinpapiertje van Flow lijkt er wel wat op, dus de keuze was snel gemaakt.


Eerst heb ik de naam met de redispen in kabouterletters in mijn schetsboek geschreven. Die heb ik vervolgens in potlood in spiegelbeeld overgenomen op de achterkant van het dessinpapier (lang leve de lichtbak!). En dan kwam het moeilijkste gedeelte: de letters met een cuttermesje uitsnijden (en de kleine stukjes niet kwijtraken...). De twee stukken heb ik dan precies onder elkaar op een witte basiskaart geplakt. Eronder heb ik nog een klein roze-rood vlagje toegevoegd met de woorden "is geboren" in Morgan Style en een plakpareltje.

En toen bleek ik de naam eigenlijk erg netjes uitgesneden te hebben en had ik dus plots een papieren naampje op mijn tafel liggen. Ideaal voor de enveloppe, leek me dat - zo had ik meteen een leuk setje.

Vandaag begint toevallig een nieuwe challenge bij Knutsels & Kadootjes met als thema "nieuw". Volgens mij past dit kaartje daar wel in, dus ik doe graag weer mee!

A few weeks ago, one of my cousins had his first daughter. Of course I wanted to send a card. As my "negative cards" still seem to be very successful on Pinterest, I wanted to make one of those again. But not exactly the same, so therefore I cut the name of the girl out of patterned paper instead of using watercolours. On her birth card there was a cute little pink-and-red flower. The flowers on the patterned paper (from Flow Magazine) are the same style, so it was easy to choose.

First I wrote the name in my sketchbook with a round nib, in "gnomes' letters". Then I copied it to the back of the patterned paper (I love my lightbox!). And then there was the hardest part: I cut out the name and all the tiny pieces. I pasted the two parts on a white card and added a small pink-and-red banner with the words "is geboren" ("is born" in Dutch) written in Morgan Style.

Finally, it turned out I had cut out that name really beautifully, so I pasted it onto the envelope to make it match to the card.

Today there is a new challenge at Knutsels & Kadootjes, which has "new" as a theme. I think this card fits well into that theme, so I will enter my card there.

16 opmerkingen:

!neke zei

Wat een leuk idee letters ui dp te snijden !
Gaaf resultaat !
Ik was nog nooit op je blog geweest !!!
Nu dus wel en je hebt er een nieuwe volger bij !!!!

groeten Ineke

martina's kaartjes zei

helemaal mooi gemaakt !
grtjs, martina
x

Nancy Soetaert zei

wat een prachtige kaart Nele! Leuk om de naam op de enveloppe te verwerken!
Groetjes
Nancy

Mariken zei

Mooie letters heb je gemaakt en een heel originele en mooie kaart, met passende envelop!

Rosina zei

PRACHTIG is dit geboortekaartje Nele...zo mooi die letters uit designpapier...een heel klusje is dat geweest, maar het resultaat is TOP!!!

groetjes Rosina

groetjes Rosina

Diny zei

Wow....wat heb je dat netjes gedaan Nele....niet gemakkelijk om de letters uit te snijden. Wat een super idee om ook de naam op de envelop te plakken......prachtig!
Groetjes Diny

Margreet zei

Lijkt me een heel gepriegel, maar het resultaat mag er zijn, Nele! En wat leuk dat de naam ook op de envelop staat!
xxx Margreet

Monique zei

Wat een prachtige kaart Nele. Ik moet het nog eens goed doorlezen maar ik vind het een waar kunstwerkje!
Leuk dat je weer met ons meedoet bij Knutsels en Kadootjes.
Lieve groetjes, Monique

Ans Gilbert zei

Wat heb je de naam mooi uitgesneden en ook erg leuk dat je naam verwerkt hebt op de envelop,
groetjes
Ans

Ellen zei

Prachtig setje! Wat heb je de naam onwijs netjes uitgesneden.

Willy zei

Jeeeeh wat knap en wat een mooi setje is het zo!!

GerJanne zei

Oh wow, wat heb je dat geweldig mooi gesneden! Zou ik in de verste verte niet kunnen! Prachtig ook die bloempjes.
Dank je wel voor het meedoen aan de nieuwe challenge van K&K.
GerJanne

Sarah zei

Dit is prachtig gedaan! En zo netjes.
Onlangs deed ik Ellen in drukletters uit DP. Omdat haar naam enkel letters hebben met rechte stukken kon ik het heel netjes uitsnijden. Maar jij deed het met veel bogen werkelijk prachtig !! Hoedje af!xx

Enny zei

Wat een schattige kaart, en die naam is prachtig uitgesneden, super !! Prettig weekend ! Enny

Annick zei

Leuk gedaan, Nele. 2 vliegen in één klap ook. Annick

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooi kaartje heb je gemaakt voor Nele, bedankt voor je deelname bij Knutsels & Kadootjes. Groetjes, Ingrid.